Delta Hotel: de oceaanzeiler als inspiratiebron
- Redactie
- 05-08-2017
- Uit
,,Eigentijdser, stoerder, informeler’’, zo omschrijft Ronald Cordes de ingezette koers. De directeur van het Delta Hotel wil vanzelfsprekend dat iedereen zich in het hotel thuis voelt. ,,Een plek waar je jezelf kunt zijn. Waar je kunt eten, drinken, slapen, vergaderen, feest jes vieren en mensen ontmoeten.’’
Op dit moment wordt het Grand Café onder handen genomen. Het wordt strakker, lichter, moderner! Er komt een nieuwe bar en ook het meubilair wordt vernieuwd. ,,Met allerlei verschillende stoelen rond de tafels om het lekker informeel te houden’’, vertelt Cordes. ,,En met een grote foto van een oceaanzeiler als blikvanger aan de muur.’’ Ook het personeel wordt in een nieuw informeel ‘jasje’ gestoken. De bediening loopt voortaan in een spijkerbroek met daarop een polo en draagt bijpassende sportieve schoenen.
Tegelijk met het Grand Café worden ook de andere zalen onder handen genomen. Het welbekende Kraaiennest krijgt een complete make-over net als de zalen boven het grand café. En ook de Tritonzaal gaat er heel anders uitzien. Cordes: ,,De klassieke kroonluchters verdwijnen en het rode tapijt wordt vervangen door een speciaal ontworpen tapijt met daarop de afbeelding van een Triton. Het geheel zal er binnenkort totaal anders uitzien.’’
Cordes lijkt niets te ontgaan. Tot in de details wordt het zeilthema uitgewerkt. In de menu’s bijvoorbeeld die een geheel nieuwe presentatie krijgen, net als de gerechten zelf. In de afbeeldingen die in het hotel te zien zijn en in de boeken die er in de kasten staan en zelfs in het tapijt op de gangen naar de hotelkamers. ,,De gasten lopen straks als het ware over de steiger naar hun kamer.’’
In september moet het werk gedaan zijn en kan iedereen de nieuwe ‘look’ van het Delta Hotel zelf gaan bewonderen maar uiteraard wordt u ook tot die tijd niet teleurgesteld. Het grand café mag dan gesloten zijn, de Tritonzaal biedt voorlopig een uitstekend alternatief en ook het terras aan het water is gewon geopend. Cordes: ,,Het is achter de schermen even improviseren maar wij zorgen er natuurlijk voor dat de gasten daar zo min mogelijk van merken.’’