Categorieën

Service

RET veracht reizigers

RET veracht reizigers
Nieuws

RET veracht reizigers

  • Han van der Horst
  • 30-05-2018
  • Nieuws
RET veracht reizigers
OPINIE - Vanwege dat fiasco met de Hoekse Lijn heeft de RET in het westelijk Rijnmondgebied héél wat goed te maken. Wij weten nog steeds niet op welke datum de metrostellen eindelijk gaan rijden. En dan nog zal het maar tot Hoek van Holland Haven zijn. Het duurt nog jaren voor er eindelijk die beloofde rails tot aan de zeekant liggen.

Het besef dat ze de reizigers in een gebied met honderdduizenden inwoners op een ongelooflijke manier laat zakken, is blijkbaar nog niet tot de RET doorgedrongen. En evenmin dat je zulke klanten misschien met enige voorzichtigheid moet behandelen. Ook al is er sprake van gedwongen winkelnering en hebben de meeste passagiers geen alternatief.

De geniale directie van dit bedrijf heeft besloten om juist nu te gaan werken aan de tramsporen van lijn 24 zodat die in juli en augustus niet verder zal rijden dan station Schiedam Centrum. Men wachtte dus niet met deze extra overlast tot de Hoekse Lijn functioneerde, nee men doet er nog een schepje bovenop. En de reizigers in Holy kregen aanvankelijk te horen dat zij dan maar bus 56 moesten nemen naar Vijfsluizen als zij uit hun buurt weg wilden komen. Toen de gemeente Vlaardingen protesteerde, kwam de directie van de RET met een oplossing die men in eigen kring ongetwijfeld als reuze creatief beschouwde. De noodlijn 713 krijgt een extra halte op de Sportlaan.

Het minste wat de RET kan doen, is zorgen voor vervangend busvervoer langs de route van tram 24 in Schiedam en Vlaardingen. Met een paar shuttle bussen. Dat is de enige remedie die een beetje recht doet aan de situatie. Minder is wanprestatie. Het is verachting van de reizigers uit Schiedam, Vlaardingen en verder.