Categorieën

Service

Online klanten in de buurt bereiken

Online klanten in de buurt bereiken
Nieuws

Online klanten in de buurt bereiken

  • Ingezonden mededeling
  • 10-03-2023
  • Nieuws
Online klanten in de buurt bereiken
De komst van internet heeft consumentengedrag ingrijpend veranderd. Haast iedereen heeft al weleens online een aankoop gedaan, en een groot deel van de mensen doet dit regelmatig. Dit geldt overigens vooral voor bepaalde branches en producten of diensten. Waar bijvoorbeeld tegenwoordig veel mensen weleens kleding of schoenen online bestellen, zal dit bij een auto niet snel het geval zijn. Dat is toch een grote aankoop die ze weloverwogen doen, en die ze graag vooraf zien en uitproberen. Bij voorkeur in de buurt, ondermeer vanwege eventuele benodigde service. Maar de oriëntatie vindt wel grotendeels plaats vandaag de dag. Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten in de buurt jou als autodealer online opmerken? 

Al opvallen bij consumenten tijdens de oriëntatie

Zijn mensen op zoek naar een nieuwe auto, dan oriënteren ze zich veelal online. Zonder dat een bezoek aan een of meerdere autodealers nodig is, kunnen ze al ideeën opdoen over het aanbod binnen het budget, en over het gewenste merk en type. Hoewel consumenten de uiteindelijke aankoop nog steeds meestal tijdens een fysiek bezoek aan het bedrijf doen, kunnen autodealers niet zonder online aanwezigheid om ook tijdens het voortraject al op te vallen.

Maar hoe kunnen bijvoorbeeld autodealers in Vlaardingen ervoor zorgen dat ze opvallen? Een website met hun aanbod is natuurlijk een eerste vereiste. Maar daarmee zijn ze er nog niet. Om er daadwerkelijk voor te zorgen dat mensen in de buurt die een auto willen gaan kopen op de hoogte zijn van het bestaan van het bedrijf, moeten ze een uitgekiende online marketingstrategie toepassen. 

Online opvallen bij lokale klanten

Veel mensen maken bij hun zoektocht naar producten of diensten gebruik van de zoekmachine van Google. Een bedrijfspagina bij Google is dus echt onmisbaar. Daarnaast zijn er nog allerlei zaken die invloed hebben op hoe relevant je bedrijf wordt gezien door Google. Een van de zaken die hier een positieve invloed op hebben, is een kosteloos bedrijfsprofiel bij de Gouden Gids. 

Een bedrijfsprofiel bij de online Gouden Gids: de voordelen

De papieren versie van de Gouden Gids is lange tijd een belangrijk reclamemedium geweest voor bedrijven. Vanwege het toenemende belang van internet bij consumentenaankopen, is de Gouden Gids een aantal jaar geleden geheel gedigitaliseerd. Het aanmaken of claimen van een bedrijfsprofiel bij de Gouden Gids heeft diverse voordelen. 

Zo bezoeken maandelijks miljoenen mensen de pagina. Daarnaast kennen de consumenten die via de Gouden Gids op je website komen een hoge koopbereidheid, aangezien ze gericht op zoek zijn naar een autodealer om een auto te kopen. Ook erg belangrijk tot slot: een vermelding in de Gouden Gids geeft een website een flinke boost in de zoekresultaten bij Google.