Ingezonden: Zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk
- Guus de Ruiter
- 29-04-2018
- Nieuws
Nou ja, dat wordt in de openbaarheid niet zo hard gesteld, maar binnenskamers is er flink gemopperd en wordt er vanuit gegaan dat de ontwikkelingen zolang mogelijk worden getraineerd om er voor te zorgen dat het onderliggende wegennet niet volloopt.
Hmmm, waar hebben we dat eerder gehoord? Bij de aanleg van de oortjes van de Beneluxtunnel, jaren geleden, maar die oortjes zijn er. Bij de verlengde A4 en de Ketheltunnel, maar die ligt er . Bij de geplande aanleg van de Blankenburgverbinding, maar die komt er.
Wat was / is het nettoresultaat van het altijd tegen zijn? Dat de gemeente wordt afgescheept met een fooi die mooi wordt verpakt als compensatie voor de 'geleden schade' en vervolgens zitten we met de consequenties van het voortdenderende overheidsbeleid. En het gevolg van dat overheidsbeleid? Dat er daarna altijd weer verrassingen uit de hoge hoed komen waar 'we' opnieuw tegen zijn, die er toch komen en waar we dan niet optimaal van hebben geprofiteerd.
De vraag van de Vereniging Leefbaarheid Marathonweg eo aan de nieuwe gemeenteraad is dan ook: Wat doen we? Meehuilen met Schiedam en zeggen dat we het niet willen? Het eeuwige Calimero-effect van de gemeente Vlaardingen? Of staan deze raad en de nieuwe wethouder op en zegt: "Oké overheid, als het moet dan samen voor een goed resultaat."
En dat nieuwe resultaat is voor de Vereniging geen vollopend onderliggend wegennet, geen volle Marathonweg waar het verkeer de A20 niet meer op kan, maar een op- en afrit aan de Blankenburgverbinding waarmee de Marathonweg wordt ontlast en waardoor de Westwijk weer onderdeel wordt van de stad.
Kan er uit iets slechts toch iets moois geboren worden? Politiek, het is aan U. Grijp de kans die er ligt, de kaarten zijn nog niet geschud.