Categorieën

Service

De Smaakpolitie in Vlaardingen?

De Smaakpolitie in Vlaardingen?
Nieuws

De Smaakpolitie in Vlaardingen?

  • Herman van Nieuwenhuizen
  • 09-09-2014
  • Nieuws
De Smaakpolitie in Vlaardingen?

VLAARDINGEN – Wie kent hem niet, Rob Geus van het SBS6 programma ‘De Smaakpolitie’? De zelfbenoemde keurmeester (volgens zijn cv heeft hij hierin geen erkende opleiding gevolgd) vindt zichzelf een gevoelige jongen, zo valt te lezen op de website van SBS6. Hij zegt hierop ook dat hij zichzelf altijd veel aantrekt en dat hij altijd mensen zal helpen als hij dat kan doen.

Onlangs nog bezocht Rob Geus een horecagelegenheid in ons eigen Vlaardingen. Het resultaat van zijn bezoekje was een sticker met de opgestoken duim. Deze sticker werd echter niet uitgedeeld vanwege een onverwacht, maar geslaagd bezoekje met de televisieploeg van de Smaakpolitie. Nee, Rob Geus heeft er tegenwoordig ook een eigen handeltje bij en maakt daarbij gebruik van zijn bekendheid op televisie. Hoe werkt het precies ?

Via de website ‘De Keus van Rob Geus’ kun je contact leggen en Geus uitnodigen voor een tweetal bezoeken: de eerste keer wordt doorgenomen welke verbeterpunten er nog zijn op het gebied van hygiëne en de tweede keer wordt er een eindinspectie gedaan. Tweemaal aangekondigd dus, waarbij de tips van de eerste keer helpen om bij het tweede bezoekje eigenlijk altijd het ‘keurmerk’  te verkrijgen. Wie weet hoe de officiële Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) werkt, weet ook dat inspecties op hygiëne eigenlijk alleen maar zin hebben als dit onverwacht gebeurt. Extra service van Rob Geus is wel dat bij de tweede keer een cameraploeg meekomt, en een filmpje maakt dat enige tijd later op de website De Keus van Rob Geus wordt vertoond en ook op YouTube.

Op de betreffende website staat ook te lezen: ,, Veel ondernemers kiezen er overigens voor om op deze dag lokale media uit te nodigen, voor nog net even wat extra exposure!’’. Leuk, maar wij zijn natuurlijk niet van gisteren en nemen niet alles voor zoete koek aan.

Wat dit een ondernemer oplevert weten we nog niet. Wat het kost echter wel: uit verschillende bronnen vernamen we dat de twee bezoekjes, inclusief cameraploeg en sticker zo’n € 4500 kost ! Voor het eerste jaar blijken de kosten € 2800 te zijn, het tweede jaar dat de sticker blijft zitten kost € 1700. Er schijnt bovendien ook nog een luxere versie te zijn…

Natuurlijk kiest een ondernemer er zelf voor om een dergelijke overeenkomst aan te gaan en Rob Geus kan eveneens het recht om gebruik te maken van zijn imago niet ontzegd worden. Het is daarentegen wel heel erg veel geld voor wat een wassen neus lijkt. Tenslotte: het betreffende restaurant is overigens een prima zaak, wij komen er regelmatig, ook als er geen sticker op de deur had gezeten.