Categorieën

Service

5 redenen om je SEO uit te besteden

5 redenen om je SEO uit te besteden
Nieuws

5 redenen om je SEO uit te besteden

  • Ingezonden mededeling
  • 08-12-2022
  • Nieuws
5 redenen om je SEO uit te besteden
Meer bezoekers krijgen via zoekmachines is makkelijker gezegd dan gedaan. Er is namelijk niet één manier die werkt, en voor elk type website is de aanpak net een beetje anders. Veel ondernemers onderschatten dan ook hoe moeilijk het is om zelf het SEO gedeelte van je website op je te nemen. Een online marketeer die verstand heeft van SEO, zal veel sneller resultaten behalen, die bovendien langer aanhouden. Maar welke redenen zijn er nog meer om je SEO uit te besteden? Dat lees je hier! 

1. Het belang van een zoekwoordenonderzoek

Hoewel er genoeg gratis tools zijn waarmee je zelf een zoekwoorden onderzoek kunt uitvoeren, is het verstandiger dit uit te besteden aan een expert. Deze kan namelijk veel beter dan jij de resultaten van zo’n onderzoek interpreteren. Zelf ben je wellicht geneigd om de zoektermen te gaan gebruiken met het hoogste zoekvolume, maar dit is zeker niet altijd aan te raden. Soms werken bepaalde long tail keywords of zoektermen met een lager volume, maar minder concurrentie, veel beter. 

2. SEO evolueert razendsnel

Heb je uitgebreid onderzoek gedaan naar wat ervoor nodig is om hoog te ranken? Dan moet je niet verbaasd opkijken als juist een andere trend over twee maanden relevanter lijkt te zijn. Een SEO expert is constant op de hoogte van al deze trends en weet precies waar jij je het beste op kunt richten. Het algoritme wordt namelijk steeds slimmer, maar ook steeds complexer. Voor een leek is het lastig om daar professioneel mee aan de slag te gaan. 

3. Verzeker jezelf van continuïteit

SEO is niet iets waar je een paar weken lang aandacht aan wilt besteden, om het vervolgens weer stil te leggen, zoals je kunt lezen op de website van Doublesmart. Je moet op dit vlak constant actief blijven, anders is de kans groot dat je die hoge positie in zoekmachines weer verliest. Omdat de meeste ondernemers daar geen tijd voor hebben, is het handiger om daar iemand voor in te schakelen die op wekelijkse basis de nodige aanpassingen of toevoegingen doet. 

4. Een expert inschakelen is een investering, geen kostenpost

De prijs van een SEO expert is wellicht wat hoger dan je had gedacht, maar als je een ervaren expert in de arm neemt is het de investering wel waard. Door blijvend hoog te ranken in zoekmachines trek je namelijk veel meer bezoekers, en dus klanten naar je website. Je moet het dus niet zien als kostenpost, maar als investering. 

5. Laat quick wins direct doorvoeren

Weet jij wat de kleine dingen zijn die je aan je website kunt aanpassen, die direct invloed hebben op je vindbaarheid? Denk aan zaken die te maken hebben met de laadtijd, de indeling of de schaalbaarheid van je website. Dit zijn dingen die weinig tijd kosten, maar wel een groot effect hebben. Een SEO marketeer zal dan ook als eerste deze quick wins aankaarten en waar mogelijk direct aanpakken.